26 Ekim 2017 Perşembe

Masque Milano - Montecristo - 2013


Masque Milano'nun kokularını oldukça övüyorlar yurtiçi-yurtdışı forumlarda ve bende yeterli merak uyandıktan sonra dekantını edinip denemeye koyuldum.Montecristo, aynı markanın Tango'dan sonra deneyimlemeye fırsat bulduğum 2. kokusu oldu. Delphine Thierry tarafından tasarlanmış.

Kullanılabilirlik anlamında çekincelerim olsa da, Masque Milano, Serge Lutens'in olmamış(bana göre) parfümlerini oldurabilmiş bir marka ve parfümlerini güzel bir çizgiye oturtabilmiş. Niye durduk yere Serge Lutens'e giydirdim bilmiyorum ama Ambre Sultan'ı denerken Tango'yu denemiş olmayı, Chergui'nin yerine de Montecristo denemiş olmayı isterdim.

Montecristo, Chergui-Muscs Koublai Khan'ın karışımı gibi tütün,hayvansı ve boozy bir havada yine bu iki parfümden daha olmuş bir parfüm diyebilirim. Montecristo ismini muhtemelen Dominik Cumhuriyeti'nde üretilen kaliteli el yapımı purolardan alıyor. Parfümün okuduğum hikayesinden bunu anlıyorum.

Montecristo, başta kömürümsü bir tütüne eşlik eden hayvansal, boğucu ve karanlık olarak başlıyor.Hayvansallığı Hyrax denilen hayvanın (tavşan-fare arası bir tipi var), ambergris'i andıran dışkısından elde ediliyormuş.

Notalar açılıştan sonra oturaklı bir tütün kokusuna inceden eşlik eden romla, kremsi bir misk-amber kokusuna dönüşüyor. Açılışı hoşuma gitmese de 45dk-1 saatten sonra parfüm alt notalara geçtiğinde, sadece intro'nun kötü ama nakaratın efsane olduğunu görüyorsunuz.Montecristo, şahane bir koklama deneyimi sunuyor.

Masque Milano, gerçekten orjinal kompozisyonlara sahip keyifli parfümler yapıyor. Markanın diğer parfümlerini de merak etmeye başladım.

Parfüme yeni başlayanlar ve amatör burunların anlaması zor bir parfüm.

Farklı kokular arayanlar için!

8/10

0 yorum:

Yorum Gönder