26 Ekim 2017 Perşembe

Kinski - Kinski for men - 2011



Daha hakkında yorumları ve genel geçer bilgileri okumamışken, aa dedim "Kinky" bir parfüm yapmışlar, herhalde Fransızcası veya lehçesi Kinski oluyor, karakterinin parfümü, ismine yakışmış diye düşündüm.

Çirkin merhum aktör Klaus Kinski'nin onuruna yapıldığını öğrendim.. Gerçi parfümün kirli ve ilginç yapısını değiştirmiyor ama yine de ilk düşüncemi çürütmüş olmasına sinirlendim.

Kinski Castoreum(kunduz yağı), marijuana(cannabis), vetiver, meşe yosunu, daha nice şenlikli notadan oluşuyor, şunu da söylemeliyim ki Castoreum kunduz'un götünden salgılanan bir yağdan elde edilen bir havyansı bir materyal, kunduz çişi diyen de olmuş, tam olarak nedir bilmiyorum da belli pis bir şey, dondurmalarda falan da varmış tatlı niyetine yiyormuşuz.

Bu çirkin bilgileri verdikten sonra, parfümü yapan burunumuz da niş dünyasının hırçın çocuğu, Ormonde Jayne'e yaptığı birkaç sakin parfüm dışında, genelde parfümleri çılgınca ve manyakça şeyler olan Geza Schöen.

Bu adamın parfümlerini tasvir etmek o kadar zor ki, her bir boka benziyor bu parfüm (pardon bok dediğim için ama bu parfüm her şeye benziyor). Kouros'a selam çakarken, Anteaus'dan makas alıyor, inceden Black Afgano gelip gidiyor, sonra yine afederseniz, terlemiş taşşak gibi kokuyor, sonra bi ot kokusu..

Tam olarak tarif edecek olursam, 6-7 tane pasaklı üniversite öğrencisinin kaldığı bodrum kat izbe öğrenci evinde, apış arası kokuları arasında cigara tüttürmeleri gibi kokuyor. Yani cannabis burada amsterdam sokakları gibi kokmuyor kirli kokuyor, black afgano'daki gibi böyle gofretimsi yumuşaklık yok..

Yine gözünüzde canlanmadıysa: Klaus Kinski'yi görsel olarak aratın google görsellerde, gözünüzde bu adamın koktuğunu düşünün, işte! tam bu adam gibi kokuyor. Ben kokladığımda cannabis tarlasında gezen kunduzun terli götü gibi koktu.. Ama bazı pis şeyler kendini koklatırlar ya, bu da öyle ilginç bir kokusu var.Belki biraz öznel bir yargı olabilir ama şu an itibariyle Kouros'u kullanmak benim için Kinski'den daha kolay.

İnanılmaz bir kompozisyon olduğuna katılıyorum ama parfüm olarak normal insanların pek beğenmediğini ve beğenmeyeceklerini söyleyebilirim. Bu parfüm birkaç deneme daha istiyor, başta beğenmeyip de sonra şişesini alma aşkıyla yollara düştüğüm birçok parfüm oldu. İleride belki Kinski de böyle olabilir.

Kirli ve çirkin! Kullanmak cesaret ister!

6/10

4 yorum:

  1. Nasıl bir yorum bu amk kahkaha attım resmen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha hocam kesinlikle deniyorum.. ;) Emin olun

      Sil
  2. Bekliyorum yorumlarınızı :)

    YanıtlaSil