26 Ocak 2016 Salı

Issey Miyake - L'Eau d'Issey Pour Homme - 1994


Japon designer Issey Miyake'nin parfümleri, benim parfümleri sevmeme ve bu hobiye baslamama neden olan parfümlerdir. İlk orjinal parfümüm anneme yanlışlıkla hediye gelen Kenzo - Jungle'in erkek versiyonu, ve ondan bir sonraki ise Issey Miyake Intense olmuştur. ( Jagler, Equal, Brüt gibi Hunca, Aromel vs. firmaların parfümlerini hesaba katmıyorum) Intense güzelmiş bir de düzünü aliyim dedim, onu da sevdim :).

Issey'in suyu; tenimde çiçeksi- citrussy olarak kalıyor. Açılışta nasıl kokuyorsa, teninizde de öyle kalıyor. Genel olarak limonsu ve beyaz çiçekler geliyor burnuma. 1994 yılında üretilmesine karşın oldukça modern, eski ve tozlu bir kokuya sahip değil.

Designer parfümleri genel olarak basit ve özgün olmayan kompozisyonları nedeniyle hep eleştiriyorum. L'eau d'Issey başarılı kompozisyonuyla özgün ,fresh ve kalıcı parfüm arayanları mutlu edecektir.

Genç, dinamik, özgür ve özgün bir yapıya sahip..Erkeklere yönelik pazarlanan bu parfümü, kadınlar rahatlıkla kullanabilir, tam bir unisex parfümü diyebilirim. 18-27 yaşlar parfümün dinamizmine daha uygun.

Kadınların "aa parfümün çok güzel, adı nedir bunun" övgülerle sorduğu parfümlerden biridir L'eau d'Issey.. Citrus tabanlı olup da bu kadar kalıcı ve farkedilir parfüm bulmak zor, hele ki designer markalarda imkansız diyebilirim.  (eski versiyonlarına nazaran günümüz versiyonlarında sanki biraz projeksiyon-kalıcılık düşmüş olabilir)

Çok şık bir klasik.. Severek kullanıyorum ve öneriyorum.

8/10

5 yorum:

  1. Sizinde bahsettiğiniz gibi yeni versiyonlarda eskilerdeki kalite ve kalıcılık yok gibi. Yine güzel bir parfüm ama eskisini koklayan için yavan biraz. Güzel olan her şeyi neden bozarlar anlamam ki zaten.

    YanıtlaSil
  2. ISSEY MIYAKE L'EAU D'ISSEY INTENSE POUR HOMME (2018)

    Parfüm bu sabah elime ulaştı, vücudum temiz ve parfümsüz olduğu için boynuma iki fıs sıktım. Hafif rüzgarlı sıcak bir günde dışarıda iki fıs pek hissedilmiyor sanki. Belki boynumda taşıdığım içindir ama bence bu parfümün kalıcılığı çok iyi değil, kullanan üç ya da dört fıs sıkmalı diye düşünüyorum.
    Parfümün girişi sanki bir plaza havası gibi, akşamüstü gitmişsin de içerideki o yarı sosyal yarı kimyasal, samimiyetsiz havayı almışsın gibi. Her şeyden önce bu koku biraz samimiyetsiz ve size uzak duruyor. Parçanız gibi değil de sizi takip eden sinsi bir gölge gibi. Ama dertsiz tasasız, yumuşatıcılı temiz çarşaf kokan aydınlık akdeniz yazlarını anımsatıyor.
    Parfüm sizi alıp o kadar uzak zamanlara götürüyor ki ben kendimi çocukluğumda milenyum yıllarında gibi hissettim. Sade, düz, gri bir çizgisi var aynı zamanda. Başlangıç orta son diye bir şey yok. Neredeyse hep aynı kokuyor.
    3 saat sonraya kokudan pek bir şey kalmıyor. Bu parfüm bir ortama girecekseniz, sevgiliyle buluşulacaksa 3-4 fıs sıkılıp bir kaç saat keyfini çıkartma parfümü. Kalıcılığından puan kırıyorum ve çok renksiz bir koku ama bu karakteristik, bundan kırmıyorum.

    7/10


    YanıtlaSil
  3. Eğer sizin anlattığınız gibiyse, muhtemelen ciddi bir reformülasyon söz konusu gibi görünüyor. L'eau d'Issey doğası gereği, çok kalıcı bir parfüm olmasa da, ilk çıkan versiyonları citrus parfümleri içinde diğer muadillerine göre çok daha fazla kalıcılıkları ile de öne çıkıyorlardı.

    Parfümde maliyetleri düşürmek için bu tarz toplara giriyorlar, hatta ne kadar kötü olabilir diye düşündüm ama YSL'nin La Nuit'ini denediğimde de şok olmuştum, benzer bir koku ama karakteri değişmişti. Yine iyi parfüm ama istediğim parfüm değildi.

    Ben yukarıdaki yazımı yazarken elimde mevcut bulunan eski versiyona göre yazmıştım, plazanın samimiyetsiz havası açıklamanızı gayet anladım diyebilirim. Koku eskiden de lineerdi başı sonu yoktu, ama kimyasal tarafı neredeyse yok denilecek şekildeydi ve 7-8 saat kalıcılık ve hatrı sayılır projeksiyon aldığımı bilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denon kalıcılık az evet. Niche parfümlere geçme vaktim geldi. 19 yaşımdayım bu sene üniversite sınavına tekrar hazırlanacağım.

      Önümüzdeki yazdan itibaren youtubeda, parfümler hakkında loş ışıklı bir ortamda viskili miskili konuşmaların olduğu ingilizce bir kanal açmayı düşünüyorum. :) Dilim gayet iyi. Ama parfümle ilgim danla bilicin makyajla ilgisi kadar olacak. Daha tasvire ve eğlenceye yönelik bir konuşma.

      Sana üniversite sınavı bitince bu konu hakkında yazacağım.

      Sil