18 Aralık 2017 Pazartesi

Penhaligon's - Sartorial - 2010


Penhaligon's un Sartorial'ı metalik ve tatlı barbershop lavantası olarak özetlemem mümkün, buharlı ütüyü kıyafetinize buharla basarken böyle demir-buhar karışımı değişik bir koku gelir ya ona benzer bir bir kokusu var ve (zaten Sartorial ismine atıf buradaki metaliklikten kaynaklanıyor olmalı)içimi bayan benim çok da sevemediğim bir tatlılığı var (nedense bal ve balmumu kaynaklı olmadığını düşünüyorum). Çünkü içimi bayan tatlılık Geoffrey Beene'nin Grey Flannel'inde de, Caron Pour Un Homme'unda da var. Lavanta'nın kullanımından veya metalik hissiyatından kaynaklanıyor olabilir.

Vintage Brut'e benzetenleri haklı buluyorum benzer bir tarzda parfüm fakat, ben Brut'ü Sartorial'a tercih ederim, çünkü daha kullanılabilir buluyorum. Bu da Brut'un o rahatsız edici o tatlılığa sahip olmaması sebebiyle.

Bu parfümü Invasion Barbare ile karşılaştırmayı, Green Irish Tweed için Cool Water'a yakıştırması gibi yorumluyorum.. Invasion Barbare parfüm olayının en top noktasında değerlendirilmeli, Sartorial ise bence designer çapında bir parfüm.

Yine de güzel parfüm, içimi gıcıklamasa zevkle kullanırdım. Yine de koklamaktan alıkoyamıyorum kendimi :)

Sevenlerine saygı ve selamlar diyip şuraya bir adet 7 bırakıyorum.

7 / 10

0 yorum:

Yorum Gönder