31 Mayıs 2016 Salı

Amouage - Honour Man - 2011



Amouage'ın Honour adlı kadın-erkek parfüm çifti, Madam Butterfly adlı opera oyununa ya da daha doğrusu ana karakteri Geyşa Cio-Cio-San'a adanmış. Erkek versiyonu da Butterfly'in oğlunu sembolize ediyormuş, ilginç geldi bu bilgiyi verip girizgahımı yaptığıma göre Honour nasıl kokuyor bir bakalım.

Diğer Amouage parfümleri gibi kaliteli bir tütsünün etrafına pembe ve kara biber serpiştirin, bunu kremsi bir havaya sokun, biraz da naz ekleyin. Honour bana her sıktığımda farklı kokuyor gibi geliyor. Honour'un modları var kendi kafasına göre farklı farklı davranıyor. Bazen kirli, bazen ferah buluyorum Honour'u.Böyle havaların bir soğuk, bir sıcak karışık olduğu sonbahar, kışın etkisini yeni yeni azalttığı mart, nisan aylarında taşıması keyifli bir parfüm Honour.

Kalıcılık yerinde, projeksiyon fazla değil, günlük kullanıma uyar ama koklayıp sevmeniz lazım. Herkesin seveceği cinsten değil. Ben kendi adıma her gün kullanabileceğimi düşünmüyorum; sexy, tatlı, freş veya vahşi değil, melankolik, düşünceli ve duygulu bir parfüm. Yalnızlığı seven insanların hoşuna gidebilir diye düşünüyorum.

Yine de bir kenarda durup koklamayı arada bir sıkmayı özleyeceğim cinsten. Genel kompozisyonu başarılı buluyorum ve Amouage firmasını tekrar tebrik ediyorum.

Madame Butterfly'in gururu boşa çıkmamış!

8.5/10

Dipnot: (Honour için fotoğraf ararken, kendi sitelerinden bir alıntıyı çevirerek, paylaşmak isterim: Honour Madam Butterfly'in çelişen ve çatışan duygularına, eğlence ve trajedisine ayna oluyor. Parfümde geyşanın oğlu, annesinin gençlik hikayesini anımsıyor. "Koyu kalpli beyaz bir çiçek")

Bu önsözü ve hikayeyi tam bilmiyordum, ama anlatılmak istenileni sanırım anlamışım. Anlattıklarını parfüme çok güzel yansıtmışlar.

0 yorum:

Yorum Gönder