26 Nisan 2016 Salı

Maison Francis Kurkdjian - MFK - Lumiere Noire - 2014 (Yeni Versiyon)


Bu parfümü tekrar tekrar deneyimleyip, yorumumu yazmaya karar verirken söylemeliyim ki, bu parfümün fanlarını (özellikle hemşomu) düşünerek, gerçekten LN'i çok sevmek isteyerek denedim. Ama özellikle bu yeni versiyon beni hiç mutlu etmedi. Reformülasyon muhabbetleri 2014'ten sonra başladığı için, yılı 2014 olarak belirledim.

Ln'i koklayınca tanesi 75krş - 1 liraya satılan Lux marka kalıp sabunların kokusu geliyor aklıma. Hadi vintage versiyonunda bir derinlik var, paçuli falan giriyor araya ama yeni versiyonu bana oldukça basit ve ucuz kadın parfümlerini çağrıştırdı.

Lumiere Noire bana Kurkdijan'ın Narciso Rodriguez ve Elie Saab için yaptığı kadın parfümlerini hatırlattı. Bu parfümün abartılmasını pek anlayamıyorum.  Kurkdijan'ın parfümlerini genelde beğenirim, ama basenotes usülü bir oy verecek olursam, yeni LN için nötr kalmayı tercih ediyorum.

Benim kafamdaki düşünceler belli olduğu için farklı yorumları da okudum çünkü merak ettim, öyle yoğun bir açılış inanılmaz bir paçuli falan alamıyorum ben. Oldukça hafif, tene yakın bir parfüm ve sakin seyrediyor. Pudralı ve sabunsu.. Ortalama designer civarında bir kalıcılığı oldu bende, ama projeksiyon neredeyse sıfır.

Sabunsu kokuları çok sevmeme rağmen, Luimere Noire'nin yeni versiyonu beni güldürmedi. Yüksek fiyatına değmeyeceğini düşünüyorum.

Piknik tuvaletlerindeki katı el sabunları gibi! :(

5.5/10

0 yorum:

Yorum Gönder